Akademia przedsiębiorczości

W erze płatności bezgotówkowych wydawanie pieniędzy jest bardzo proste z psychologicznego punktu widzenia. Ta pozorna korzyść, jaką jest używanie kart płatniczych jest pułapką, bo powoduje brak poczucia wydawania pieniędzy. Co innego, kiedy stoimy w kolejce przy kasie i trzymamy w ręku 100 zł lub 200 zł. Czujemy tedy, że zaraz te pieniądze wydamy, że one fizycznie znikną z naszej dłoni, a pojawią się w sklepowej kasie i już nie wrócą. Zmniejszającego się salda na koncie,...


Wielu posiadaczy kart płatniczych zna smak strachu, jaki towarzyszy sytuacji, gdy nie widzimy naszej karty płatniczej w miejscu, gdzie zawsze ją wkładamy. I ten cudowny stan radości i ulgi, gdy zdajemy sobie sprawę, że sami ją przełożyliśmy.   Jeżeli jednak spotka nas to nieszczęście i utracimy w taki czy inny sposób kartę płatniczą, nie należy załamywać rąk i wpadać w czarną rozpacz tylko działać. Zgubioną kartę możemy zastrzec w banku lub innej organizacji. Każdy bank uruchomił całodobową...


Zgodnie z szacunkami na rok 2015 problem ze spłatą zaciągniętego zadłużenia ma ponad 2,3 mln ludzi czyli prawie 6 % Polaków. Zobowiązania finansowe dłużników przekraczają kwotę 40 mld zł. Statystyki donoszą, że najczęstszym wierzycielem jest bank. Zaczyna się niewinnie od opóźnień w spłacie rat, na początku niewielkich, potem coraz dłuższych aż w końcu nie ma środków na spłatę raty. Pracownik banku widząc niespłaconą ratę wysyła e-mail lub list przypominający o niespłaconej racie. Następnie dłużnik otrzymuje oficjalne upomnienie, w...


Ile kosztuje pozyskanie klienta?

Data dodania: 2015-06-19

Oszacowanie rzeczywistego kosztu pozyskania klienta jest niezwykle trudne, a wszelkie szacunki są z reguły mało miarodajne. Wynika to z faktu, że koszt pozyskania klienta różni się w zależności od branży i innych zmiennych, takich jak częstotliwość zakupów, lojalność klienta oraz koszty jego obsługi. Kolejną zmienną jest stopień dojrzałości rynku, który determinuje poziom konkurencji ze strony innych podmiotów, a także sposób organizacji procesu sprzedaży. W branży finansowej koszty pozyskania nowego klienta są wysokie, gdyż współpraca z klientem...


Współczesny rynek cechuje wysoka konkurencyjność, w dobie wszechobecnego Internetu wynika ona nie tyle z liczby konkurentów oferujących produkty o podobnym przeznaczeniu, co raczej z możliwości łatwego porównywania ofert. Wraz z globalnym spadkiem lojalności klientów wobec marki, rosnącymi kosztami pozyskania klientów oraz ich wysokiej aktywności w różnych mediach, coraz większe znaczenie dla sukcesu firmy zaczyna mieć spójna strategia zarządzania relacjami z klientem. Budowanie korzystnych relacji z klientami stanowi podstawę sukcesu w biznesie. Zapewnia to nie tylko stabilne...


Każdy przedsiębiorca marzy o tym, żeby mieć mnóstwo wiernych klientów, którzy będą stale kupować jego produkty lub korzystać z jego usług. Chciałby, aby klienci walili do niego drzwiami i oknami, a dzięki temu on sam zarabiał krocie. Chcąc osiągnąć ten cel wykorzystuje do tego różnego rodzaju działania marketingowe ( ulotki, internet, radio, gazety, szkolenia dla sprzedawców) oraz reklamę inwestując w to niekiedy niemałe pieniądze. Często jednak, zdarza się, że sposoby te nie są zbyt skuteczne...


Co wpływa na lojalność klienta?

Data dodania: 2014-11-25

Lojalni klienci – bez wątpienia wszyscy przedsiębiorcy chcieliby posiadać tylko takich odbiorców swoich produktów/usług. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. To się po prostu opłaca! Nie od dziś bowiem wiadomo, że koszty uzyskania nowego klienta są dużo wyższe, od kosztów poniesionych na utrzymanie obecnego, już pozyskanego. Ale czym tak naprawdę jest lojalność? Według definicji znajdującej się w słownikach, termin ‘lojalność ‘ oznacza praworządność, to postawa polegająca na postępowaniu zgodnie z przepisami prawa, uczciwość i rzetelność. Czyli, gdy mówimy...


Rozliczanie podróży służbowych jest jedną z czynności, która w firmach jest gdzieś na końcu w hierarchii ważności. Samo rozliczenie jest dla pracowników utrapieniem, szczególnie to ręczne, gdzie każdy błąd zmusza do wypisywania delegacji na nowo, a wbrew pozorom jej rozliczanie nie jest proste i łatwo popełnić błąd. Niektórzy próbują ratować się arkuszami kalkulacyjnymi, ale nie wszystko można nimi wyliczyć. Do tego w delegacjach zagranicznych dochodzą jeszcze kursy walut oraz różne stawki diet i limitów na...


Duża część polskich firm ma problem z właściwym zarządzania sprzętem firmowym. Okazuje się, że im większa firma tym większy bałagan, nagle sprzęt gdzieś znika, co przyjmowane jest, jako coś normalnego i nieuchronnego. Brak wiedzy, kto dysponuje danym sprzętem, jakie posiada oprogramowanie, czy używa dodatkowych akcesoriów powoduje częste nadużycia i niepotrzebne wydatki na te urządzenia, które w tym momencie powinny być na stanie firmy. Nie sztuką jest kupowanie cały czas nowych laptopów dla każdego nowego pracownika, czy...


Większość osób zarządzających grupą ludzi i planujących miesięczną pracę ma duży problem z utworzeniem grafiku czasu pracy. Sytuacja powtarza się, co miesiąc, ponieważ planując go trzeba zapewnić właściwą obsadę uwzględniać wnioski urlopowe i wiele innych czynników. W związku z tym, co miesiąc powstaje wiele grafików roboczych, a gdy pojawi się wersja finalna gotowa do przekazania pracownikom okazuje się, że uwzględniliśmy wniosku urlopowego, który gdzieś się zapodział i zaczynamy „zabawę” od nowa. Zdaniem Łukasza Osucha prezesa...